Sunday, February 13, 2011

Astagfirullah al-azim.....

Ya Allah...Ya Allah...Ya Allah......
Dugaan demi dugaan kau berikan kpd hambaMu yg lemah ini....
Semalam tanggal 12 Februari 2011....perompak pecah masuk umah kami....habis semua laptop, charger, handbags and harta2 yg len diambilnya.....Alhamdulillah hanya barang2 shj yg dorg amik n penghuni umah semuanya selamat, tiada yg cedera or mengancam nyawa..... Apakah hikmahnya? Ya Allah hanya Engkau yg mengetahuinya......Aku sgt bersyukur krn Allah selamatkan aku drpd melihat kejadian depan mata sbb ttba jer aku rsa nk balik kpg dgn my sis n bro....Syukur sgt walaupun ada brg2 yg tergadai tp mungkin tu sume hanya harta duniawi shj....sbb jika aku ini mangsa keadaan, member2 umah aku lg mangsa keadaan sbb dorg lg byk hilang harta2 yg sgt penting..... .Sesamalah kita muhasabah diri kita kerana " Senyuman kita hari ini bukan jaminan hari esok kita masih tersenyum dan tangisan hari ini bukan bermakna esok kita akan menangis....Siapa sangka gerimis yg mengundang akan membawa pelangi dalam senyuman" Beginilah the real life that we have to realize....That's cycle of life.....our life.......



No comments: