Thursday, September 13, 2012

Rahsia Takdir Tuhan

Menyingkap tirai hati meminta keampunan
Dibawah rahmatMu ya Allah aku memohon
Gerakkan hati ini dalam menentukan jalan yang pasti
Jika dia berhak untukku satukan hatinya dgn hatiku
Jika dia tidak berhak untukku hindarkan dari perasaan yang membelenggu.

Dulu kita bertemu,
Tapi xsekalipun kita bersapa,
Setelah bertahun berlalu,
Kita berkenalan,
Dari situ ku hanya ingin berteman biasa,
Kita berteman mesra tanpa sebarang rasa,
Hanya berkongsi suka duka bersama-sama,
Kini,
Setahun lamanya usia kita,
Aku dan kau mula selesa bersama,
Tetapi secara tiba-tiba,
Kau mulai jauh,
Jauh tinggalkan aku keliru termangu,
Kenapa tiba-tiba kau begitu,
Aku tenang menyapa,
Namun hati mula gundah gulana,
Kerana bila kau tiada aku rasa hilang tempat bermanja,
Tempat meluah rasa,
Adakah ini takdirnya?
Yang kau hanya singgah seketika
Untuk mengajar aku bahwa hidup pasti derita?
Dan bahagia hanya menyapa untuk seketika?
Cekalkan hati,
Berserah diri,
Pada Illahi,
Itu aku pasti,
Kerana hanya takdirMu yg menghuni hati,
Biar makan hati,
Tapi bahagia menanti,
Kerna ku pasti,
Menantimu sahabat sejati,
Hingga aku mati.

by: Hanna Laila <3 font="font">


No comments: